Keuzemenu bij klantenservice

Geheime belfunctie op iPhone: nooit meer wachten

Ben je het ook zo zat om elke keer terecht te komen in een superlang en vervelend keuzemenu als je de klantenservice belt? Je moet dan eerst meerdere menu-opties kiezen voordat je eindelijk iemand te spreken krijgt. Daar komt nu een eind aan, want met je iPhone kan je deze vervelende keuzemenu’s makkelijk omzeilen.

Eerst moet je weten welke keuzes je dient te maken. Daarom moet je eerst een keer bellen om erachter te komen welke nummer je precies moet indrukken.

Schrijf daarom de keuzes die je moeten maken op als cijferreeks (bijvoorbeeld 1, 4, 3, 4).
Dit is bijvoorbeeld Nederlands druk 1 / 
technische dienst druk 4 enz...

Daarna kun je een speciaal contact maken in je iPhone. Bel je dat nieuwe contact dan zal je iPhone voortaan automatisch de menukeuzes voor je maken. Zo kan je deze belfunctie op je iPhone gebruiken om de keuzemenu’s van klantenservices te omzeilen.


  1. Maak een nieuwe contact op je iPhone ( ‘Contacten’-app openen)
  2. Geef het nieuwe contact een naam;
  3. Voeg het telefoonnummer toe;
  4. Kies voor de ‘+*#’-toets;
  5. Tik op ‘pauzeer’ en typ het eerste nummer dat je het opgeschreven;
  6. Tik wederom op pauzeer, vul het volgende nummer van het keuzemenu in en herhaal deze stap tot je alle nummers hebt gehad;
  7. Tik op ‘Gereed’ en het contact is klaar voor gebruik.

De functie maakt gebruik van speciale tekens. Als je op de knop ‘pauzeer’ tikt, voegt je iPhone een komma (‘,’) toe aan het telefoonnummer.
Dit teken gebruik je iPhone om een paar seconden te wachten voordat het volgende nummer ingedrukt wordt. (Het is ook mogelijk om meerdere komma’s achter elkaar te plaatsen, om zo langer te wachten).